-->

2017. június 18., vasárnap

Szerkesztés

Sziasztok!

A szerkesztés az egyedüli dolog - az egyik a sok közül -, amit oly nagyon nem szeretek. A fantasy regényem szerkesztésén ügyködöm, de nagyon, már ezer éve. Most új formát kapott, mert a kiadó - ahol ki akarom adni - annak megvannak a saját paraméterei, és azokat próbálom követni. Kisebb-nagyobb sikerrel, de remélem, hogy pontos munkát végzek.
Az eredeti alakja A4-es volt, így lett belőle 1062 oldal. Poén, hogy ez mára alaposan megváltozott. Ugyanis a regényt két könyvben szeretném kiadni. Az első könyv összesen 430 oldalas lenne A4-ben. Igen, de csak lenne. Mivel a kiadó paramétereit kezdtem el használni, így az első könyv 923 oldalas lett. XD Ki fog ennyit elolvasni?
Úgyhogy az öcsém már jelezte nekem, hogy lehet, nem két könyvet kellene belőle csinálnom, hanem legalább hármat, hanem négyet. Ó, igen! Eleve trilógiát nem akartam belőle, de lehet, kénytelen leszek legalább három - jobb esetben négy - részre szétbontani. Ó, igen! Csakhogy a gond ott kezdődik, hogy így is elég nehéz volt behatárolni, hol legyen az első könyv vége és hol kezdődjön a második. Most mindent kezdhetek elölről.
Állandó hadban állok ezzel a regénnyel. Bővítettem a szereplőket, a történéseket, változtattam itt-ott rajta, fejezeteket tagoltam szét, tettem össze, vettem ki, adtam hozzá. Majdnem mindegyik szereplőnek alaposan kidolgoztam a külalakját és a belső tulajdonságait. Most meg jön a regény formai kerete, amitől kezdek kiőszülni. Pedig annyira szépen csengett, hogy 430 oldal. Persze A4-esben 430 oldal, de hát akkor is. Most viszont 923 oldal... szerintem senki nem veszi meg... sőt, azt ki is kéne olvasni.
A regény második könyve - a kiadó paraméterei szerint - kissé több, mint az első könyv: 1189 oldal. Hát még én is meggondolnám, hogy kiolvasnék-e ennyit vagy sem.
Szóval, paraméter ide vagy oda, sajnos nem két könyvből fog állni a regényem. Így még több munkám lesz vele, mert nem mindegy, hol fogom azokat kettéválasztani. Remek! Úgyhogy megint túlórázni fogok. Kedvenc elfoglaltságom. :D

xoxo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése